Welkom!

CBS De Brug is een ambitieuze, christelijke basisschool in het hart van Nieuwerbrug. Als uw kind binnenkort vier jaar wordt en u graag kiest voor onze school, dan heten wij uw zoon of dochter van harte welkom!

Onze school neemt al 150 jaar een centrale plek in Nieuwerbrug in. Wij vinden het belangrijk kinderen toekomstgericht onderwijs te bieden, met alle kansen om zich maximaal te ontwikkelen.

Toekomstgericht onderwijs

Ons onderwijs sluit goed aan bij deze tijd door het gebruik van Chromebooks in alle groepen. Uw kind werkt met eigentijdse onderwijsmethoden en ontwikkelt de 21e-eeuwse vaardigheden die het nodig heeft. Zo leren wij de kinderen zelfstandig te werken, te plannen, samen te werken en te reflecteren. Belangrijke ‘skills’ in onze snel veranderende maatschappij.

Engels geven we vanaf groep 1, zodat uw zoon of dochter spelenderwijs de taal leert beheersen en zich later niet belemmerd zal voelen bij het spreken.

Veilig en betrokken

Ouders worden betrokken bij de school. Zij typeren de sfeer als warm, vertrouwd en toegankelijk. Het gemotiveerde en enthousiaste team vindt het belangrijk dat uw kind met plezier naar school gaat, zich gezien voelt, tot maximale ontwikkeling komt en vol enthousiaste verhalen naar huis gaat.